GODZINY PRACY rok szkolny 2020/2021
Budynek pałacu, pokój 33- p. Dorota Nowaczyk
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
8.15-13.15 | 8.15-14.15 | 8.15-12.15 | 8.15-12.15 | 8.15-11.15 |
Bugaj, pokój 47- p. Monika Myszkiewicz
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
8.00-13.30 | 8.00-14.00 | 8.00-14.30 | 8.30-12.30 | 8.00-12.00 |
Pedagog szkolny współpracuje z takimi instytucjami jak:
– Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna we Wrześni
– Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Miłosławiu
– Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni
– Komenda Powiatowa Policji Miłosław
– Sąd Rejonowy III wydział ds. Rodzinnych i Nieletnich we Wrześni
– Pedagodzy z innych szkół
Uczniu, przyjdź do pedagoga gdy:
-Jesteś samotny, czujesz, że nikt Cię nie rozumie
-Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
-Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej
-Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
-Chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób
-Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
-Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić
Informacja dla Rodziców:
Rodzicu, zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
-Niepokoi Cię zachowanie dziecka
-Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach
-Masz pytania dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole
-Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
-Masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić
-Szukasz pomocy
Do zadań pedagoga szkolnego należy między innymi:
-kierowanie uczniów na badania psychologiczno – pedagogiczne
-praca z dziećmi w ramach zajęć korekcyjno – kompensacyjnych, rewalidacyjnych, nauczania indywidualnego
-diagnozowanie trudności edukacyjnych, wychowawczych
-wspieranie uczniów w trudnych sytuacjach (np. choroby, śmierci w rodzinie oraz innych sytuacji losowych)
-wspieranie rodziców, nauczycieli w pracy wychowawczej, edukacyjnej
-czuwanie nad przebiegiem edukacji uczniów niepełnosprawnych, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
DLA RODZICÓW
NADMIERNE KORZYSTANIE Z INTERNETU
Dostęp do ogromu informacji, rozrywki, rywalizacja z innymi graczami, łatwy kontakt ze znajomymi powodują, że
w sieci można się zapomnieć.
U części użytkowników utrata kontroli nad czasem może doprowadzić do uzależnienia od sieci.
JAKIE SĄ SYMTOMY NADMIERNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU?
- dziecko spędza przy komputerze, telefonie lub tablecie coraz więcej czasu kosztem innych zainteresowań,
- z powodu swojej aktywności w internecie dziecko zaniedbuje obowiązki rodzinne i szkolne,
- pojawiają się konflikty rodzinne na tle używania przez dziecko urządzeń elektronicznych i internetu,
- dziecko kłamie, zapytane o to, ile czasu spędza w internecie,
- podejmowane próby ograniczenia czasu spędzanego przez dziecko online są nieudane,
- dziecko reaguje rozdrażnieniem lub nawet agresją, gdy korzystanie
z komputera jest utrudnione lub niemożliwe.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
Ustal z dzieckiem zasady korzystania z mediów elektronicznych dostosowane do jego wieku;
- uzgodnij z dzieckiem czas jaki może poświęcić na korzystanie
z mediów elektronicznych i porę dnia na to przeznaczoną.
W przypadku dzieci w wieku wczesnoszkolnym i młodszych nie powinno być to więcej niż godzinę więcej (tym bardziej w trakcie nauki zdalnej!), - ustal z dzieckiem z jakich serwisów może korzystać (dostosowane do jego wieku),
- zainteresuj dziecko formami aktywności niezwiązanymi z mediami elektronicznymi,
- wykorzystaj oprogramowanie filtrujące i programy kontroli rodzicielskiej, pamiętaj jednak, że nawet
w przypadku ich używania zachowaj czujność.
JEŚLI PODEJRZEWASZ, ŻE DZIECKO NADUŻYWA INTERNETU LUB MEDIÓW ELEKTRONICZNYCH:
- Nazwij problem. Porozmawiaj z dzieckiem, powiedz mu, co niepokojącego widzisz w jego zachowaniu.
- Ustalcie harmonogram dnia, aby zrównoważyć czas spędzany przez dziecko w sieci i poza nią.
- Przyjrzyj się sytuacjom, w którym dziecko ucieka w internet lub sięga po elektroniczne gadżety. Wspólnie poszukajcie alternatywy,
np. działań, które sprawiają mu równie dużo przyjemności i pomagają odreagować trudne emocje. - Ustalcie zasady i etapy ograniczania korzystania z mediów. Warto
z dzieckiem omówić stopniowe ograniczenie czasu spędzanego przed monitorem. - Nagradzaj sukcesy w ograniczaniu czasu spędzonego w internecie.
- Jeśli sytuacja jest tak poważna, że dziecko korzysta z mediów w sposób, który zagraża jego zdrowiu
i życiu (np. zaniedbuje podstawowe czynności fizjologiczne) wyłącz komputer, odłącz internet, ale wyjaśnij przyczyny tych ograniczeń. Szukaj pomocy specjalistów z poradni uzależnień.
Literatura:
- Internet i Komputer. Instrukcja bezpiecznej obsług. Kinga Kaczmarek, Karolina Van Laere.
- Bezpiecznie Tu i Tam. Materiały edukacyjne Orange Polska dotyczące bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie.
- Bezpieczeństwo dzieci online. Kompendium dla rodziców i profesjonalistów.