GODZINY  PRACY rok szkolny 2020/2021

Budynek pałacu, pokój 33- p. Dorota Nowaczyk

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
8.15-13.15 8.15-14.15 8.15-12.15 8.15-12.15 8.15-11.15

Bugaj, pokój 47- p. Monika Myszkiewicz

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
8.00-13.30 8.00-14.00 8.00-14.30 8.30-12.30 8.00-12.00

 

Pedagog szkolny współpracuje z takimi instytucjami jak:


– Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna we Wrześni
– Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Miłosławiu
– Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni
– Komenda Powiatowa Policji Miłosław
– Sąd Rejonowy III wydział ds. Rodzinnych i Nieletnich we Wrześni
– Pedagodzy z innych szkół



Uczniu, przyjdź do pedagoga gdy:

-Jesteś samotny, czujesz, że nikt Cię nie rozumie
-Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
-Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej
-Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
-Chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób
-Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
-Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić

Informacja dla Rodziców:

 Rodzicu, zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:

-Niepokoi Cię zachowanie dziecka
-Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach
-Masz pytania dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole
-Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
-Masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić
-Szukasz pomocy

Do zadań pedagoga szkolnego należy między innymi:

-kierowanie uczniów na badania  psychologiczno – pedagogiczne

-praca z dziećmi w ramach zajęć korekcyjno – kompensacyjnych, rewalidacyjnych, nauczania indywidualnego

-diagnozowanie trudności edukacyjnych, wychowawczych

-wspieranie uczniów w trudnych sytuacjach (np. choroby, śmierci w rodzinie oraz innych sytuacji losowych)

-wspieranie rodziców, nauczycieli w pracy wychowawczej, edukacyjnej

-czuwanie nad przebiegiem edukacji uczniów niepełnosprawnych, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

DLA RODZICÓW

 

NADMIERNE KORZYSTANIE Z  INTERNETU

Dostęp do ogromu informacji, rozrywki, rywalizacja z innymi graczami, łatwy kontakt ze znajomymi powodują, że
w sieci można się zapomnieć.
U części użytkowników utrata kontroli nad czasem może doprowadzić do uzależnienia od sieci.

JAKIE SĄ SYMTOMY NADMIERNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU?

  • dziecko spędza przy komputerze, telefonie lub tablecie coraz więcej czasu kosztem innych zainteresowań,
  • z powodu swojej aktywności w internecie dziecko zaniedbuje obowiązki rodzinne i szkolne,
  • pojawiają się konflikty rodzinne na tle używania przez dziecko urządzeń elektronicznych  i internetu,
  • dziecko kłamie, zapytane o to, ile czasu spędza w internecie,
  • podejmowane próby ograniczenia czasu spędzanego przez dziecko online są nieudane,
  • dziecko reaguje rozdrażnieniem lub nawet agresją, gdy korzystanie
    z komputera jest utrudnione lub niemożliwe.

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA

Ustal z dzieckiem zasady korzystania z mediów elektronicznych dostosowane do jego wieku;

  • uzgodnij z dzieckiem czas jaki może poświęcić na korzystanie
    z mediów elektronicznych i porę dnia na to przeznaczoną.
    W przypadku dzieci w wieku wczesnoszkolnym i młodszych  nie powinno być to więcej niż godzinę więcej (tym bardziej w trakcie nauki zdalnej!),
  • ustal z dzieckiem z jakich serwisów może korzystać (dostosowane do jego wieku),
  • zainteresuj dziecko formami aktywności niezwiązanymi z mediami elektronicznymi,
  • wykorzystaj oprogramowanie filtrujące i programy kontroli rodzicielskiej, pamiętaj jednak, że nawet
    w przypadku ich używania zachowaj czujność.

JEŚLI PODEJRZEWASZ, ŻE DZIECKO NADUŻYWA INTERNETU LUB MEDIÓW ELEKTRONICZNYCH:

  1. Nazwij problem. Porozmawiaj z dzieckiem, powiedz mu, co niepokojącego widzisz w jego zachowaniu.
  2. Ustalcie harmonogram dnia, aby zrównoważyć czas spędzany przez dziecko w sieci i poza nią.
  3. Przyjrzyj się sytuacjom, w którym dziecko ucieka w internet lub sięga po elektroniczne gadżety. Wspólnie poszukajcie alternatywy,
    np. działań, które sprawiają mu równie dużo przyjemności i pomagają odreagować trudne emocje.
  4. Ustalcie zasady i etapy ograniczania korzystania z mediów. Warto
    z dzieckiem omówić stopniowe ograniczenie czasu spędzanego przed monitorem.
  5. Nagradzaj sukcesy w ograniczaniu czasu spędzonego w internecie.
  6. Jeśli sytuacja jest tak poważna, że dziecko korzysta z mediów w sposób, który zagraża jego zdrowiu
    i życiu (np. zaniedbuje podstawowe czynności fizjologiczne) wyłącz komputer, odłącz internet, ale wyjaśnij przyczyny tych ograniczeń. Szukaj pomocy specjalistów  z poradni uzależnień.

 

 

Literatura:

  1. Internet i Komputer. Instrukcja bezpiecznej obsług. Kinga Kaczmarek, Karolina Van Laere.
  2. Bezpiecznie Tu i Tam. Materiały edukacyjne Orange Polska dotyczące bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie.
  3. Bezpieczeństwo dzieci online. Kompendium dla rodziców i profesjonalistów.

 

 

Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie.
Projekt i wykonanie: Jacek Lewandowski
Administracja od 01.09.2020 r. - Mariusz Walczak