Akademia kompetencji
Znaleźliśmy się w gronie szczęśliwców projektu edukacyjnego „Akademia kompetencji”, którego liderem jest Mały Inżynier.
Tytuł projektu: Akademia kompetencji
Termin realizacji: 1.03.2021 r – 31.08.2022 r.
Lider projektu: Mały Inżynier
Partner projektu: Gmina Miłosław
Uczestnicy: uczniowie kl. I-VIII, nauczyciele
CEL GŁÓWNY PROJEKTU
Do 31.08.2022 r. uczniowie naszej szkoły zdobędą kompetencje kluczowe oraz nabędą właściwe postawy i umiejętności niezbędne na rynku pracy poprzez:
- zajęcia pozalekcyjne rozwijające kompetencje kluczowe;
- zajęcia pozalekcyjne rozwijające właściwe postawy i umiejętności niezbędne na rynku pracy;
- szkolenie nauczycieli z nowoczesnych form przeprowadzania zajęć – programowanie, metoda eksperymentu, kompetencje społeczne;
- doposażenie pracowni przedmiotowych w pomoce dydaktyczne i narzędzie do nauczania przedmiotów przyrodniczych i matematycznych;
- doposażenie w pomoce dydaktyczne i narzędzia TIK.
W ramach projektu przewidziano realizację bezpłatnych zajęć dodatkowych dla uczniów:
- zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne (j. angielski);
- zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne przyrodnicze;
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne;
- zajęcia logopedyczne;
- Spotkanie z królową;
- Matematyczne gry i zabawy;
- Przyrodnicze – ekologiczne;
- Język angielski;
- Matematyka w grach;
- Przedsiębiorczość z wykorzystaniem gier planszowych;
- Projekt edukacyjny – przedsięwzięcie na rzecz społeczności szkolnej;
- Półkolonie z robotyki – zajęcia prowadzone przez osoby z Małego Inżyniera;
- Półkolonie Laboratorium Naukowe – zajęcia prowadzone przez osoby z Małego Inżyniera.
Półkolonie z robotami, programowaniem i zaskakującymi eksperymentami są idealną okazją do świetnej zabawy i poszerzania horyzontów. Umożliwiają dzieciom poznanie fascynującego świata fizyki, mechaniki i informatyki.
Warsztaty prowadzone przez Małego Inżyniera pełne są zajęć praktycznych, na których dzieci będą projektować i budować własne roboty oraz poznają tajniki programowania
w intuicyjnych, dopasowanych do ich wieku i możliwości językach. Wszystko to przy użyciu m.in. uwielbianych przez dzieci klocków LEGO. Dla fanów gier przygotowano specjalną ofertę programowania z Minecraftem czy Aplikacji Mobilnych (App Inventor). Nie zabraknie również ekscytujących i wybuchowych eksperymentów.
PLANOWANE EFEKTY:
Postawiony cel zostanie osiągnięty m.in. poprzez:
- rozwój kompetencji kluczowych i właściwych postaw na rynku pracy u uczniów poprzez objęcie uczniów dodatkowymi zajęciami pozalekcyjnymi wysokiej jakości w okresie szkolnym i wakacyjnym;
- rozwój kompetencji nauczycieli;
- doposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne oraz sprzęt TIK pracowni szkolnych.
CAŁKOWITA WARTOŚĆ PROJEKTU: 429 741,79 zł
WNIOSKOWANE DOFINANSOWANIE : 408 091,79 zł
WKŁAD WŁASNY : 21 650,00 zł