Ortograficzny Escape Room – lekcja inna niż wszystkie

 

28 lutego 2020 r. – zwykły dzień tygodnia, dla uczniów klasy VI e okazał się
99 lekcją języka polskiego. W związku z tym postanowiłam przygotować dla nich kreatywne, niezwykłe zajęcia. Zamieniłam lekcję w przygodę – stworzyłam dla nich Ortograficzny Escape Room, wprowadziłam elementy gry i rywalizacji, działania i trochę tajemnicy. Zabawa w escape roomie dostarczyła młodzieży dużo pozytywnych emocji. Lekcja wzbudziła ducha rywalizacji i radość z nauki.  Uczniowie skutecznie utrwalili wiedzę ortograficzną.
           Po zajęciach chętnie dzielili się swoimi wrażeniami.

„Bardzo mi się podobała lekcja, chciałbym żeby pani częściej robiła takie zajęcia. Niektóre zagadki były trudne, ale nasza grupa współpracowała i poradziliśmy sobie
z odpowiedziami. Był stres, ale była też zabawa i sprawdzenie samego siebie. Dziękuję
za udaną i fajną lekcję”.

Paweł

„Z pokoju zagadek zapamiętam pisownię różnych wyrazów. W wydostaniu z escape roomu pomogły umiejętności ortograficzne i pracy w grupie. W naszej grupie współpraca była bardzo dobra. Uczestniczyliśmy w rozwiązywaniu zagadek. Wygrali wszyscy, ponieważ nigdy nie ma przegranych”.

Kornelia

„Z pokoju zagadek najbardziej zapamiętałam niesamowitą atmosferę. W wydostaniu się z escape roomu przydały mi się umiejętności ortograficzne. Najbardziej zaskoczyły mnie niektóre trudne zadania. Moja grupa bardzo dobrze ze sobą współpracowała. Wygranym był każdy”.

Amelia

„Zapamiętam dobrą zabawę. Przydały mi się umiejętności ortograficzne. Najbardziej zaskoczyły mnie ciekawe nagrody. Moja grupa współpracowała dobrze. Myślę, że wygrałem dzięki współpracy grupy”.

Filip

„Z pokoju zagadek zapamiętam współpracę grupy. W wydostaniu z escape roomu przydały mi się umiejętności sprytu i pracy w grupie. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie
ta lekcja. Moja grupa bardzo dobrze razem współpracowała”.

Julia

 

Justyna Trawińska

Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie.